0 0 Kč
Zatím nemáte v košíku žádné zboží

Celkem k úhradě:
0

Obchodní podmínky

Obchodní podmínky společnosti AutoExpress24 s.r.o., IČO: 07125933, DIČ: CZ07125933, se sídlem Kaprova 42/14, Staré Město, 110 00 Praha 1, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 295044

I.

Všeobecná ustanovení

  1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) byly zpracovány v souladu s právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
  2. Obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti mezi společností AutoExpress24 s.r.o., IČO: 07125933, se sídlem Kaprova 42/14, Staré Město, 110 00 Praha 1, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 295044 (dále jen „Společnost“ nebo „Prodávající“) a kupujícím při prodeji zboží.
  3. Obchodní podmínky jsou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi Společností a kupujícím při výkonu podnikatelské činnosti Společnosti. Obchodní podmínky jsou pro Společnost i kupujícího závazné, pokud není v kupní smlouvě výslovně uvedeno jinak. Práva a povinnosti neupravená obchodními podmínkami ani kupní smlouvou se řídí příslušnými ustanoveními právních předpisů, zejména občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele, v účinném znění.
  4. Obchodní podmínky jsou zveřejněny v úplném a aktuálním znění na internetových stránkách Společnosti www.autoexpress24.cz.
  5. Společnost si vyhrazuje právo provést změnu obchodních podmínek. Tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

 

II.

Smluvní strany

  1. Společnost je podnikatelem, který při uzavírání kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Podnikatelská činnost Společnosti spočívá v prodeji náhradních dílů pro osobní automobily, autodílů a jiných souvisejících produktů.
  2. Společnost prodává zboží osobně v provozovně na adrese _________ (dále jen „prodej v obchodě“) a prostřednictvím e-shopu na internetové adrese _________ (dále jen „prodej přes e-shop“).
  3. Společnost je plátcem daně z přidané hodnoty s daňovým identifikačním číslem CZ07125933. Společnost při prodeji zboží vystaví kupujícímu daňový doklad podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a zašle jej kupujícímu v elektronické podobě na emailovou adresu sdělenou kupujícím, s čímž kupující souhlasí.
  4. Kupujícím je osoba, která od Společnosti kupuje zboží při výkonu podnikatelské činnosti Společnosti.
  5. Kupujícím je:
  1. spotřebitel ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele (dále jen „spotřebitel“);
  2. osoba odlišná od spotřebitele.

 

III.

Kupní smlouva, kupní cena

  1. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
  2. Uzavřením kupní smlouvy kupující potvrzuje, že se řádně seznámil s obchodními podmínkami a vyjadřuje s nimi souhlas.
  3. Kupující je povinen zaplatit Společnosti sjednanou kupní cenu zboží. Kupní cena zboží při prodeji v obchodě je splatná nejpozději při převzetí zboží kupujícím. Kupní cena zboží při prodeji přes e-shop je splatná do dne uvedeného na daňovém dokladu, nejpozději do okamžiku odeslání zboží kupujícímu či převzetí zboží kupujícím v provozovně Společnosti. V případě, že kupní cena nebude uhrazena včas, má Společnost právo stornovat objednávku (odstoupit od smlouvy). O stornování objednávky bude kupující vyrozuměn prostřednictvím emailové zprávy.
  4. Kupující může uhradit kupní cenu převodem na účet prodávajícího, prostřednictvím platební brány nebo v hotovosti při převzetí zboží, pokud není mezi smluvními stranami domluveno jinak.
  5. Je-li zboží dopravováno kupujícímu mimo provozovnu Společnosti, je kupující povinen hradit jeho dopravu. Dopravné není zahrnuto v kupní ceně. Dopravné je splatné spolu s kupní cenou.
  6. V případě prodeje zboží přes e-shop bude zboží odesláno kupujícímu až poté, co bude v plné výši uhrazena kupní cena a dopravné.
  7. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího okamžikem dodání zboží. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího okamžikem úplného zaplacení kupní ceny.

 

IV.

Prodej přes e-shop

  1. V případě prodeje přes e-shop není návrhem na uzavření kupní smlouvy nabídka zboží na internetových stránkách Společnosti (e-shopu). Návrh na uzavření kupní smlouvy činí kupující vytvořením objednávky zboží na internetových stránkách Společnosti (e-shopu).
  2. Kupující vytvoří objednávku tak, že vloží vybrané zboží do nákupního košíku, vyplní všechny požadované údaje, zvolí způsob dodání a platby, potvrdí, že se seznámil s obchodními podmínkami a zadá pokyn k vytvoření objednávky odkazem na příslušné pole.
  3. Společnost přijme návrh kupujícího na uzavření kupní smlouvy tím, že kupujícímu potvrdí přijetí objednávky prostřednictvím elektronické pošty.
  4. Po uzavření kupní smlouvy si Společnost vyhrazuje právo zrušit objednávku (odstoupit od smlouvy) nebo její část, pokud:
  1. Společnost nemá a nebude mít zboží skladem;
  2. kupující bude v prodlení s úhradou kupní ceny;
  3. u zboží se na internetových stránkách zobrazuje zjevně chybná cena.
  1. Zrušením objednávky před dodáním zboží kupujícímu zaniká smluvní vztah mezi Společností a kupujícím. V případě zrušení objednávky či její části před dodáním zboží kupujícímu má kupující nárok na vrácení té části kupní ceny, kterou za zrušenou objednávku zaplatil.

 

V.

Dodání zboží při prodeji zboží přes e-shop

  1. V případě prodeje přes e-shop zvolí kupující při vytváření objednávky způsob dodání zboží.
  2. Kupující může zvolit možnost dodání zboží přepravní společností, nebo osobního vyzvednutí zboží na výdejním místě Společnosti, pokud Společnost takovou možnost nabízí.
  3. V případě osobního vyzvednutí zboží na výdejním místě Společnosti je kupující povinen zboží při převzetí prohlédnout a zkontrolovat jeho stav a množství. V případě, že kupující při kontrole zboží zjistí jakékoli vady či nesrovnalosti, je povinen tuto skutečnost pracovníkovi výdejního místa sdělit a sepsat s ním o tom písemný záznam.
  4. V případě osobního vyzvednutí zboží na výdejním místě Společnosti bude zboží kupujícímu předáno až po úplné úhradě kupní ceny.
  5. V případě dodání zboží přepravní společností dodá Společnost zboží kupujícímu na místo určené kupujícím a kupující je povinen na tomto místě zboží převzít.
  6. V případě, že kupující při přebírání zásilky od přepravní společnosti zjistí, že obal zásilky vykazuje známky poškození, je povinen zboží před zaměstnancem přepravní společnosti vyjmout z obalu a ověřit, zdali nedošlo k jeho poškození při dopravě, případně je povinen převzetí takového zboží odmítnout.
  7. V případě, že se kupující rozhodne převzít vizuálně poškozenou zásilku, je povinen se zaměstnancem přepravní společnosti zaznamenat informaci o poškození do přepravního listu řidiče, který zásilku předává.
  8. V případě, že kupující převezme poškozenou zásilku, je povinen o tom okamžitě vyrozumět Společnost i přepravní společnost.

 

VI.

Odpovědnost za vady a právo z vadného plnění

  1. Společnost odpovídá za to, že zboží má dohodnuté vlastnosti, nebo takové, které kupující může důvodně očekávat, že bude sloužit svému účelu, bude v odpovídajícím množství a kvalitě, a že bude v souladu s právními předpisy.
  2. Kupující je povinen zboží podle svých možností prohlédnout co nejdříve po jeho převzetí a přesvědčit se o vlastnostech a množství.
  3. Společnost neodpovídá u zboží prodávaného za nižší cenu za vady, pro které byla nižší cena ujednána, dále za opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které zboží mělo při převzetí kupujícím, za vady související s užíváním zboží v rozporu s návodem k obsluze, či pokud to vyplývá z povahy věci.
  4. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující při převzetí zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
  5. Vada zboží zřejmá již při uzavírání smlouvy jde k tíži kupujícího. Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy.
  6. Je-li předmětem prodeje použité zboží, Společnost kupujícího na tuto skutečnost upozorní. Použité zboží je takové zboží, které bylo dříve používáno a nese známky předchozího používání, avšak je funkční.
  7. Společnost neodpovídá za vady způsobené tím, že kupující po zjištění vady zboží dále používal a tím došlo ke zhoršení stavu zboží či rozšíření vady.
  8. Má-li zboží vadu, z níž je Společnost zavázána, a jedná-li se o zboží prodávané za nižší cenu nebo o zboží použité, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.
  9. Kupující, který je spotřebitelem, je oprávněn uplatnit právo z vadného plnění následovně:
  1. u nového zboží v době 24 měsíců od převzetí;
  2. u použitého zboží v době 12 měsíců od převzetí.

 

VII.

Práva z vadného plnění

  1. Práva a povinnosti z vadného plnění se řídí právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 občanského zákoníku. Pokud je kupujícím spotřebitel, práva a povinnosti z vadného plnění se dále řídí ustanovením § 2165 až 2174 občanského zákoníku.
  2. Pokud je kupujícím osoba odlišná od spotřebitele a je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
  1. na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
  2. na odstranění vady opravou věci,
  3. na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
  4. odstoupit od smlouvy.

Nezvolí-li si kupující své právo včas, má práva podle odstavce 3 tohoto článku. Neoznámil-li kupující vadu včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel.

  1. Pokud je kupujícím osoba odlišná od spotřebitele a je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
  2. Pokud je kupujícím spotřebitel, může požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má právo na bezplatné odstranění vady.
  3. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.
  4. Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Společnost nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
  5. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věděl, že zboží má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

 

VIII.

Reklamace

  1. Kupující je povinen oznámit Společnosti, že zboží má vadu, bez zbytečného odkladu poté, co vadu zjistil.
  2. Kupující je při uplatnění práva z vadného plnění povinen sdělit Společnosti, jakým způsobem se vada projevuje a jaké právo z vadného plnění uplatňuje. Volbu již uplatněného práva z vadného plnění nemůže kupující měnit, pokud se nedohodne se Společností jinak, vyjma případu, že vadu nelze zvoleným způsobem odstranit.
  3. Při uplatnění práva z vadného plnění Společnost vydá kupujícímu písemné potvrzení, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje. Po vyřízení reklamace Společnost vydá potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
  4. Práva z vadného plnění se uplatňují přímo u Společnosti. Kontaktní adresou pro uplatnění práva z vadného plnění je provozovna na adrese _________, kontaktní elektronickou adresou _________.
  5. Kupující je povinen při uplatnění práva z vadného plnění doložit, že reklamované zboží pořídil u Společnosti a že právo z vadného plnění uplatňuje v řádné lhůtě, v opačném případě může Společnost reklamaci zamítnout.
  6. Kupující je povinen předat reklamované zboží Společnosti čisté s přihlédnutím ke stavu opotřebení.
  7. Reklamace bude zamítnuta v případě, že zboží bylo zakoupeno jako použité a reklamovaná vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které zboží vykazovalo již při nákupu nebo v případě, že předmětem reklamace je vada použitého zboží, na kterou byl kupující při nákupu upozorněn.
  8. Kupující je povinen k vyřízení reklamace poskytnout Společnosti potřebnou součinnost a umožnit jí přezkoumat reklamované zboží, zejména je povinen reklamované zboží Společnosti předat.
  9. Společnost nebo jí pověřený pracovník rozhodne o reklamaci kupujícího spotřebitele ihned po řádném předložení zboží k posouzení, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu zboží potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace kupujícího spotřebitele včetně odstranění vady však bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, jinak v přiměřené lhůtě.
  10. Společnost vyrozumí kupujícího o vyřízení reklamace emailem nebo telefonicky (sms).
  11. Zboží bude po vyřízení reklamace připraveno k vyzvednutí v místě uplatnění reklamace, nebo na jiném místě, které spolu Společnost a kupující dohodnou.
  12. V případě, že si kupující reklamované zboží v určené lhůtě nevyzvedne, je Společnost oprávněna zboží uschovat na náklady kupujícího ve výši skladného v místě a čase obvyklém. Společnost je oprávněna vydat kupujícímu zboží uschované až po uhrazení nákladů na úschovu dle předchozí věty.
  13. V případě oprávněné reklamace má kupující nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace.

 

IX.

Odstoupení od kupní smlouvy

  1. Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (prodej přes e-shop), má kupující, který je spotřebitel, právo na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží bez udání důvodu.
  2. Kupující spotřebitel je povinen odeslat odstoupení od kupní smlouvy Společnosti nejpozději ve lhůtě uvedené v odstavci 1 na adresu sídla Společnosti nebo na emailovou adresu Společnosti _____________ a uvést v něm, že odstupuje od kupní smlouvy s uvedením čísla objednávky, data převzetí a čísla účtu pro vrácení peněžních prostředků. Pro odstoupení od smlouvy může kupující spotřebitel využit vzorový formulář Společnosti zveřejněný na internetových stránkách Společnosti.
  3. Odstoupí-li kupující spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od ní obdržel.
  4. Společnost vrátí přijaté peněžní prostředky kupujícímu nejpozději do 14 dnů od přijetí odstoupení od smlouvy, a to na bankovní účet uvedený v odstoupení od smlouvy, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. Peněžní prostředky není Společnost povinna vrátit kupujícímu spotřebiteli dříve, než jí kupující spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že jí zboží již odeslal.
  5. Společnost není povinna vracet náklady na dodání zboží vzniklé v důsledku kupujícím spotřebitelem zvoleného způsobu dodání zboží, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání zboží nabízený Společností.
  6. V případě odstoupení od smlouvy nese kupující spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží Společnosti (poštovné, dopravné).
  7. Kupující spotřebitel je při vrácení zboží povinen zboží řádně zabalit a zvolit vhodný způsob dopravy. Pokud je vrácené zboží poškozeno, odpovídá kupující spotřebitel za vzniklou škodu.
  8. Pokud kupující spotřebitel zboží používá ve lhůtě 14 dnů pro odstoupení a následně zboží vrátí, ručí Společnosti za škodu vzniklou v souvislosti s opotřebením či poškozením zboží. V takovém případě budou kupujícímu spotřebiteli vráceny peněžní prostředky ponížené o náhradu za opotřebení či poškození zboží.

 

 X.

Ochrana osobních údajů

  1. Tento článek obchodních podmínek shrnuje základní zásady nakládání s osobními údaji Společností, která působí jako správce osobních údajů. 
  2. Společnost se při zpracování osobních údajů kupujících řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
  3. Společnost bude zpracovávat osobní údaje kupujících sdělené jí při prodeji zboží a kupující s tímto zpracováním osobních údajů a s jejich použitím pro účely uvedené níže souhlasí.
  4. Společnost bude zpracovávat veškeré kupujícím sdělené osobní údaje, kterými jsou zejména
    1. jméno a příjmení,
    2. adresa bydliště či sídla,
    3. e-mail,
    4. telefonní číslo.
  5. Kupující je povinen při nákupu přes e-shop uvádět osobní údaje pravdivě a žádný údaj nezamlčet. Kupující uzavřením kupní smlouvy potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou správné a pravdivé. Kupující je povinen informovat Společnost o změně sdělených osobních údajů.
  6. Osobní údaje kupujícího budou zpracovány za účelem uzavření kupní smlouvy, výkonu práv a povinností vyplývajících z kupní smlouvy, evidence kupní smlouvy, uplatnění reklamace a práv plynoucích z kupní smlouvy a komunikace smluvních stran.
  7. Kupující má právo na přístup k osobním údajům, má právo na jejich opravu, doplnění, má právo na jejich blokaci, může žádat Společnost o vysvětlení a odstranění závadného stavu, a to vše prostřednictvím e-mailové adresy __________.
  8. Osobní údaje budou zpracovávány pouze po dobu nezbytně nutnou k účelu uvedenému v odstavci 6 tohoto článku.
  9. Společnost prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou důvěrné, budou použity pouze k účelům uvedeným v odstavci 6 tohoto článku. Žádné z poskytnutých osobních údajů nebudou bez souhlasu kupujícího zveřejněny ani poskytnuty třetí osobě.
  10. Společnost bude s osobními údaji kupujícího nakládat vždy v souladu s platnými právními předpisy a k jejich ochraně využije všechny prostředky a opatření.
  11. Společnost informuje kupujícího, že dozorovým orgánem v oblasti ochrany osobních údajů je Úřad pro ochranu osobních údajů, se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7.

 

XI.

Závěrečná ustanovení

  1. Uzavřením kupní smlouvy kupující potvrzuje, že je s obsahem obchodních podmínek seznámen a výslovně je přijímá, je mu znám význam všech používaných pojmů a doložek a že veškerá ustanovení obchodních podmínek mohl rozumně očekávat.
  2. Vztahy mezi Společností a kupujícím vznikající při nákupu a prodeji zboží se řídí kupní smlouvou, obchodními podmínkami a právním řádem České republiky.
  3. Pro řešení sporů z Kupní smlouvy jsou příslušné obecné soudy České republiky. Kupující spotřebitel má právo na mimosoudní řešení sporů z kupní smlouvy podle ustanovení § 20d a násl. zákona o ochraně spotřebitele prostřednictvím České obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2.
  4. Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne ___________.